Neny.blogg.se

Livet är vackert om vi kan se förbi de som hånskrattar åt oss, om vi kan stå upp när de försöker hugga ner oss och vågar le när dem minst anar det. Jag må inte hålla med majoriteten, de har ju inte alltid rätt.

Sanningen: Världen är självisk!

Kategori: Allmänt, Dagbok, Personligt, inspiration, skola, ungdomar

Varför är detså att en bild på en tjej i bikini blir så sedd och får massa "Likes" medan ett citat, en vacker mening från någon blir något alla rullar ner och inte ens bryr sig om? Varför är det sååå viktigt för många att ha en snygg märkes handväska när de har brist på vänlighet? Det undrar jag ständigt och det är flera sådanna frågor som jag har i huvudet. Svaret jag vad är det för svar? Vi lever i en självisk, ond värld där den själviskaste och mest egoistiska överlever. Det vet man ju, det finns för många själviska personer som blir glada av att trycka ner andra.
 
Man kan klaga mycket på de som gör fel, be dem sluta men jag tycker det finns en annan utväg. Att stärka offret. Att få den som bli nedtryckt att ställa sig upp, stå rakt med huvudet högt för den som ständigt hånar och retar verkar inte sluta även efter att läraren har sagt till dem 100 gånger. Jag börjar störa mig på att lärarna jämt ska stå framför hela klassen och klaga på hur fel det är med diskriminering. INGEN bryr sig. De som behöver bry sig lyssnar inte och de som bryr sig behöver inte lära sig sånt, de kan det redan.
Så varför kan man inte ta sin tid till att be den stakars eleven att "stå upp för sig själv nästa gång" att "Du KAN" för alla kan vara starka det är bara det att alla inte vågar eller att man inte hittat sin kraft! Men man hör inte sånna motiverade ord i skolan. Ingen nämner det och den som gör det kanske man minns i en timma sedan glömmer man personen som inte talat om de nya skorna som är på rea för 1500 spänn!!! Varför? Det är för att i vårt samhälle så stärker vi de som gör allt det där "onda", de är de som hörs mest och därför ses mest, som leder till att de automatiskt blir mer "gillade" av oss i samhället. Sanningen är att vi bor i en värld full av idioter som härskar, divor som vinner, fattiga som gråter och blyga som krossas! "Kanske håller du inte med, för att du inte bryr dig att se." 
Kommentera inlägget här: